Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

2023-02-13

Sessa, partneransvarig säljare på Uber Eats. Ett säljjobb som verkligen levererar!

Sessa på Uber Eats

I det här medarbetarporträttet träffar vi 19-åriga Sessa Stigborn som jobbar som Restaurant Partnership Representative på Uber Eats sedan november 2022.

Det är en varierad och intressant säljroll som går ut på att sälja in företaget till nya restauranger. Sessa stortrivs på sin nya arbetsplats. Redan efter tre månader har Sessa fått stort ansvar och många värdefulla erfarenheter från att jobba för ett världsledande företag.

Ett varierat och spännande säljjobb

I jobbet ingår att själv identifiera nya restauranger som kan ha fördel av Uber Eats app i olika städer. En typisk arbetsdag för Sessa kan innehålla allt från att besöka städer för att få en bättre bild av restaurangutbudet, ta första kontakten med en ny restaurang och göra platsbesök till att skriva kontrakt. Varje partneransvarig säljare är ansvarig för en eller flera städer och Sessa är ansvarig för Uber Eats närvaro i Malmö.

De flesta kontakter sker annars via telefon. Sessa sitter och jobbar i ett öppet kontorslandskap, vilket Sessa ser som en fördel:

– Vi har en väldigt bra och familjär stämning här. Det öppna landskapet gör också att man kan lära sig mycket om vad andra jobbar med, här sitter folk som jobbar med allt möjligt.

Under gymnasietiden extraknäckte Sessa på restaurang vilket gör att hon vet rätt väl hur en restaurangägare tänker. Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning på beteendevetenskap var också en bra grund, studierna har hjälpt henne att förstå hur människor fungerar och hur man bäst kommunicerar och skapar kontakt.

Det bästa med att jobba här är mina trevliga, varma, hjälpsamma kollegor och chansen att få utvecklas och växa på ett stort företag. Man lär sig så mycket, Uber Eats är ju trots allt ett företag som finns över hela världen.

Sessa, partneransvarig säljare på Uber Eats

Världsledande serviceföretag i stark tillväxt

Uber Eats, som lanserades lokalt i Kalifornien 2015, levererar idag mat till privatpersoner och företag från 900 000 restauranger i över 6000 städer i 45 länder. Uber Eats kopplar ihop sitt nätverk av restaurantpartners med kunderna via sin populära app, och är den del av Uber-koncernen som vuxit mest de senaste åren, särskilt under 2021, då omsättningen ökade med hela 114%.

Intensiv start och frihet under ansvar

Den första tiden var intensiv och inleddes med en veckas onboarding, där Sessa fick lära sig allt från Uber Eats värdegrund till företagets processer och datasystem i olika sessions och workshops.

– Vi hade sessions med varje avdelning här på kontoret, där de gick igenom sin process. När du jobbar med säljet här behöver du ha kunskap om alla de olika delarna.

Värdegrunden och filosofin bakom bolagets tjänster känns genuina och det handlar mycket om diversitet och inkludering, vilket verkligen känns. Ett av värdeorden är ”Great minds don’t think alike” som kan tolkas som att en blandning av människor med olika bakgrunder, etniciteter och utbildningar kommer kunna anpassa sig och klara utmaningarna bättre.

Roligt att gå till jobbet

Vad är bäst med att jobba på Uber Eats?

– Både mina trevliga, varma, hjälpsamma kollegor och chansen att få utvecklas och växa på ett stort företag. Man lär sig så mycket, Uber Eats är ju trots allt ett företag som finns över hela världen och det är så stora processer det handlar om.

Säljavdelningen på Stockholmskontoret växer och i dagarna har flera nya kommit in och fått sin introduktionsvecka. Sessa har fått agera ”buddy” åt en av de nya säljarna, vilket känns kul. Det har också blivit en del kontakter med kontoret i Amsterdam som arbetar på liknande sätt.

Är du också intresserad av en karriär på Uber Eats? Kika på lediga tjänster här.

Copyright © Adecco Sweden