Om tjänsten
Vi söker en erfaren kommunikatör med bakgrund inom information, kommunikationsvetenskap eller journalistik till Statens haverikommission i Stockholm. Du kommer att arbeta med att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser för en statlig myndighet. Tjänsten kräver en hög grad av självständighet, strukturerat arbetssätt och förmåga att samarbeta över olika yrkesdiscipliner.
Andra förekommande arbetsuppgifter
- Fortsatt utveckling och förvaltning av mynsighetens webb.
- Fortsatt implementering av myndighetens nya visuella identitet inklusive ny grafisk profil.
- Vara kommunikativt stöd för myndighetens ledning och medarbetare såväl internt som externt.
- Hantera myndighetens Linkedin-konto.
- Projektleda externa kommunikationsinsatser.
Statens haverikommission (SHK) är en myndighet som har till uppgift att utreda allvarliga tillbud och olyckor. Genom våra säkerhetsutredningar tar vi fram viktig kunskap för att förebygga olyckor och förbättra säkerheten i samhället i stort. Vi är cirka 30 anställda och har våra kontorslokaler på Sveavägen i Stockholm.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt men inte senare än 2 juni 2025 och beräknas pågå till och med den 30 november 2025 med möjlighet till förlängning upp till tolv (12) månader.
Arbetstiden är förlagd under kontorstider på myndighetens kontor i Stockholm och utförs huvudsakligen på plats. Möjlighet till några veckor semester finns under sommaren.
Krav för tjänsten
• Universitets- eller högskoleutbildning inom information, kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan relevant högre/eftergymnasial utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig.
• Minst fem (5) års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete (dvs. att planera, genomföra och följa upp kommunikation).
• En mycket god förmåga att uttrycka sig muntligt dvs ett starkt språkintresse, en driven skribent.
• Goda kunskaper/gedigen erfarenhet av arbete i Sitevision, Indesign och Photoshop.
• Mycket goda kunskaper i engelska.
Uppdraget är säkerhetsklassat vilket ställer krav på att du ska inneha ett svenskt medborgarskap.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid- eller deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten
• Erfarenhet av att ha lanserat en ny visuell identitet
• Beställarkompetens avseende film-, formgivar-, skribent- och tryckeritjänster
• Erfarenhet av att arbeta med arbetsgivarprofilering för ökad mångfald
• Erfarenhet av att arbeta som redaktör för både extern webb och intranät
Om dig
Vi ställer följande krav vad gäller personliga egenskaper:
- Mycket god samarbetsförmåga.
- Självgående med förmåga att prioritera.
- Strukturerad.
- Mogen, trygg och stabil.
- Förmåga att arbeta tillsammans med olika yrkesdiscipliner.
- Pedagogisk förmåga.
- Uthållig.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-05-18.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anki Arnquist via Adeccos växel 010-173 73 00 alternativt via e-post anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!