Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Ekonomiassistent till Myndighet i Uppsala

Ny
  • Kategori
    Ekonomi / Finans / Juridik
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Uppsala, Uppsala Län
  • Omfattning
    Heltid

Om tjänsten
Vi söker två lösningsorienterade ekonomiassistenter med hög serviceanda och god samarbetsförmåga. I rollen kommer du att arbeta med varierande ekonomiadministrativa uppgifter inom enheten, inklusive:
- Bearbetning av kund- och leverantörsfakturor, kontering och registrering i ekonomisystemet Agresso.
- Support och hantering av handlingar samt diarieföring.
- Ansvar för arkivering i Public 360.
- Löpande ekonomiadministrativt stöd till enheten.

Uppdragsperiod och omfattning 
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start senast den 1 juli 2025 och beräknas pågå till och med den 31 december 2025 med möjlighet till förlängning på fem (5) månader.

Arbetstiden är förlagd under kontorstider på myndighetens kontor i Uppsala och utförs huvudsakligen på plats. 

Krav för tjänsten
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Ska ha arbetat som ekonomiadministratör åt minst en (1) statlig myndighet
• Kunskaper i ekonomisystemet Agresso 
• Erfarenhet och kunskap av att hanterat leverantörsfakturor i Proceedo 
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• God data- och IT-vana
• God förmåga att självständigt starta och avsluta en aktivitet.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid- eller deltidsanställning.

Om dig 
Vi ställer följande krav vad gäller god social kompetens:
• Hög serviceanda
• Samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till sina medarbetare
• Strukturerat och målinriktat arbetssätt.
• Initiativförmåga som är kopplade till vilja att leverera med god kvalitet.
• Vana att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut.

Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess. Därför använder vi det AI-drivna intervjuverktyget Tengai i det första steget. Verktyget hjälper oss att fokusera på dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Vid nästa steg i processen får du möjlighet att träffa ansvarig rekryterare för en digital intervju

Sista ansökningsdag är 2025-05-16.

Kontaktuppgifter 
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anki Arnquist via Adeccos växel 010-173 73 00 alternativt via e-post anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Copyright © Adecco Sweden