Om tjänsten
Vi söker två lösningsorienterade ekonomiassistenter med hög serviceanda och god samarbetsförmåga. I rollen kommer du att arbeta med varierande ekonomiadministrativa uppgifter inom enheten, inklusive:
- Bearbetning av kund- och leverantörsfakturor, kontering och registrering i ekonomisystemet Agresso.
- Support och hantering av handlingar samt diarieföring.
- Ansvar för arkivering i Public 360.
- Löpande ekonomiadministrativt stöd till enheten.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start senast den 1 juli 2025 och beräknas pågå till och med den 31 december 2025 med möjlighet till förlängning på fem (5) månader.
Arbetstiden är förlagd under kontorstider på myndighetens kontor i Uppsala och utförs huvudsakligen på plats.
Krav för tjänsten
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Ska ha arbetat som ekonomiadministratör åt minst en (1) statlig myndighet
• Kunskaper i ekonomisystemet Agresso
• Erfarenhet och kunskap av att hanterat leverantörsfakturor i Proceedo
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• God data- och IT-vana
• God förmåga att självständigt starta och avsluta en aktivitet.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid- eller deltidsanställning.
Om dig
Vi ställer följande krav vad gäller god social kompetens:
• Hög serviceanda
• Samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till sina medarbetare
• Strukturerat och målinriktat arbetssätt.
• Initiativförmåga som är kopplade till vilja att leverera med god kvalitet.
• Vana att självständigt hitta lösningar och fatta egna beslut.
Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess. Därför använder vi det AI-drivna intervjuverktyget Tengai i det första steget. Verktyget hjälper oss att fokusera på dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Vid nästa steg i processen får du möjlighet att träffa ansvarig rekryterare för en digital intervju.
Sista ansökningsdag är 2025-05-16.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anki Arnquist via Adeccos växel 010-173 73 00 alternativt via e-post anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!