Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Chefsassistent till myndighet i Solna

Ny
  • Kategori
    Offentlig sektor
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Plats
    Stockholm, Stockholms Län
  • Omfattning
    Heltid

Om tjänsten
Din uppgift som Chefsassistent/Administratör innebär bland annat att ge kvalificerat administrativt stöd till Ekonomi- och planeringsdirektören på myndigheten. Du ansvarar för den dagliga servicen med varierande arbetsuppgifter, såsom att hantera kalenderbokningar, boka och förbereda möten samt vid vissa tillfällen större konferenser, förbereda mötesunderlag samt boka resor.

Övrigt förekommande arbetsuppgifter:
- Föra mötesanteckningar
- Hantera remiss- och beslut- och beredningsprocesser 
- Genomföra utskick samt övriga administrativa uppgifter kopplade till direktörens arbete
- Arbete med ärendehantering, tex diarieföring och hantera utlämnande av allmänna handlingar
- Stöd i fakturahantering

Befattningen är placerad vid huvudkontorets Ekonomi- och planeringsavdelning. Du är direktrapporterande till ekonomi- och planeringsdirektören. Du kommer även att ge visst administrativt stöd till alla avdelningens chefer och arbeta tillsammans med avdelningens ledningsgrupp, det vill säga delta och dokumentera vid ledningsgruppens möten.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Chefsassistent är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå 5-6 månader (upp till 1000 timmar)

Arbetet sker företrädesvis på plats på myndighetens kontor i Solna med möjlighet till viss del på distans efter överenskommelse med ansvarig chef och i samplanering med kollegor.
 
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
 

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-05-22

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via mail till anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

 

Copyright © Adecco Sweden