Servicetekniker till framgångsrikt bolag i Mälardalen

  • Kategori
    Industri / Logistik
  • Typ av anställning
    Rekrytering
  • Stad
    Eskilstuna, Södermanlands Län
  • Antal lediga tjänster
    1

Vår kund har en lång framgångsrik historia och satsar nu för att växa ytterligare. De är marknadsledande i sin bransch och erbjuder kompletta lösningar av tjänster & produkter, installation, service och support inom sitt segment.
Bolaget behöver nu rekrytera fler tekniker till sitt serviceteam i Mälardalen.


Hur ser din arbetsdag ut?
Som servicetekniker utgår du från hemmet och arbetar självständigt med service, underhåll och installation ute hos kunder inom Mälardalen. Till vardags har du mycket kontakt med kundsupport och serviceplanerare. Du har mycket frihet under ansvar att prioritera och leverera med kundnöjdhet och lönsamhet som mål. Du ingår i ett team med andra servicetekniker. Eftersom du är den som har regelbunden kontakt med kund har du också en viktig roll när det gäller merförsäljning av tilläggsprodukter och servicetjänster. Tjänsten innebär resor, mestadels inom regionen men det kan också bli uppdrag hos kund i Danmark eller Norge. Resor med övernattning förekommer men inte regelbundet. Servicebil för tjänsten ingår och du utgår från hemmet. Vårt lokala kontor är självklart öppet för dig men möjlighet finns att ha ett kontor på hemmaplan beroende på var du bor.


Vem trivs här?
Vi söker dig som har en teknisk/mekanisk bakgrund. Erfarenhet av flödesmätning och/eller elstyrning är mycket meriterande. Montageerfarenhet är ett plus. Men framförallt tror vi att ett genuint intresse för teknik och mekanik är viktig för att trivas och lyckas i den här rollen.
Vi tror att det är en fördel om du har haft en liknande roll tidigare då det krävs vana och god förmåga att panera och strukturera sin tid på egen hand. Du är van dataanvändare och behärskar svenska flytande i tal och skrift samt talar god engelska. Körkort är ett krav.
Förmågan att vara konsultativ och säljande i kundmötet är en viktig faktor för att lyckas. Du är strukturerad och ordningsam men har inga problem att omprioritera om situationen kräver det eftersom du är initiativtagande och affärsorienterad. Dina kunder trivs med dig för att du är utåtriktad och förtroendeingivande och har lätt för att skapa goda relationer.


Mer information om arbetsgivaren och tjänsten kommer att förmedlas i ett senare skede


Låter detta som en utmaning för dig? Ansök senast 31 aug. Tillträde sker enl ök.
Frågor ang tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Victoria Grann Hammarström 036-351034, victoria.hammarstrom@adecco.se. Under ve 29-33 har jag semester och endast begränsad åtkomst till mail. Jag besvaras ev frågor där så snart jag kan.


Bra att veta:
Vi hanterar endast ansökningar som registreras via denna sida. Vi hanterar inte ansökningar via mail. Adecco använder personlighetstester och ibland även videointervjuer som en del i sitt urvalsarbete. Dessa skickas till dig via mail. Det är viktigt att genomföra dessa för att komma vidare i processen.