Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Second Line Support

  • Kategori
    IT
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Linköping, Östergötlands Län
  • Omfattning
    Heltid

Om rollen
Vi söker nu en Second Line Support till vår kund i Linköping. Vi söker dig som är en teamspelare och som har ett genuint intresse för support. Hos vår kund blir du en del av ett engagerat team med över 20 kollegor, där du bidrar till att förbättra användarnas vardag. I rollen får du möjlighet att utvecklas i en teknisk och problemlösningsorienterad miljö med moderna verktyg och metoder. Arbetet är fördelat på helgfria vardagar mellan 07.00 och 18.00. 

Arbetsuppgifter 

  • Hjälpa användare med deras tekniska problem och beställningar.
  • Lösa ärenden via telefon och fjärrstyrningsverktyg med stöd av en knowledgedatabas där lösningar dokumenteras och delas.
     

Detta är en konsultanställning mellan januari-december 2025.

Om dig

  • Har minst 2 års erfarenhet i slutanvändarsupport.
  • Har erfarenhet av systematisk felsökning, dokumentation och av att arbeta i ärendehanteringssystem.
  • Har erfarenhet av att arbeta med Microsofts operativsystem och Active Directory.
  • Har grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, databaser och relaterade IT-komponenter. 
  • Har erfarenhet av ITIL-processer. 

 

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se  

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se 

Copyright © Adecco Sweden