Registrator till Mediemyndigheten

  • Kategori
    Offentlig sektor
  • Typ av anställning
    Rekrytering
  • Stad
    Stockholm, Stockholms Län
  • Antal lediga tjänster
    1
  • Omfattning
    Heltid


Vi söker en erfaren registrator med vana av att arbeta i digitalt ärendehanteringssystem.

Mediemyndigheten
Den 1 januari bildar Myndigheten för press, radio och tv (MPRT) och Statens medieråd den nya myndigheten Mediemyndigheten. Myndigheten kommer ha ett brett uppdrag inom medieområdet. Bland uppgifterna ingår att följa och analysera medieutvecklingen, fördela sändningstillstånd och mediestöd, verka för att skydda barn från skadlig mediepåverkan, bedriva tillsyn och bestämma åldersgränser för biograffilmer. Inom myndigheten finns två särskilda beslutsorgan, granskningsnämnden för radio och tv och mediestödsnämnden. Granskningsnämnden granskar att medier följer lagar och regler när de sänder och publicerar innehåll. Mediestödsnämnden fördelar presstöd och mediestöd.

Som registrator tillhör du den administrativa enheten, vilken hanterar verksamhetsövergripande frågor som registratur, personal och ekonomi med mera. Vi är en digital myndighet och du kommer att arbeta i ärendehanteringssystemet Public 360.

Arbetsuppgifterna består främst i att:
• Utföra arbetsuppgifter inom myndighetens registratur- och arkivfunktion
• Hantera inkommande ärenden samt expediering och arkivering av ärenden/beslut
• Bistå verksamheten med administrativt stöd
• Lämna information om ärenden som rör verksamheten. Ge råd och stöd angående registrering och hantering av handlingar
• Arbeta med verksamhetsutveckling genom att ta fram underlag och göra analyser i syfte att förbättra processer och intern styrning och kontroll av verksamheten
• Utföra övriga sedvanliga registratorsuppgifter

Anställningen görs med placering i administrativa enheten. Anställning görs med "för närvarande"-placering på enheten, arbete på annan enhet inom myndigheten kan förekomma.

Kvalifikationer
Krav för tjänsten är:
• Gymnasieexamen
• Aktuell och relevant erfarenhet av registratorsuppgifter
• Vana vid att arbeta i digitala ärendehanteringssystem
• Mycket god administrativ förmåga
• Mycket god serviceförmåga
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande för tjänsten är:
• Certifiering/diplomering som registrator
• Goda kunskaper i engelska
• Meriterande med arbetslivserfarenhet från statsförvaltningen

Personliga egenskaper
Som person är du snabb och serviceinriktad, har en utåtriktad läggning och lätt för samarbete. Du är lösningsorienterad och noggrann i arbetet med en stark ansvarskänsla och ett gott omdöme. Du är även självständig, initiativrik och flexibel i ditt arbetssätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Övrigt
Anställningen är på Myndigheten för press, radio och tv / Mediemyndigheten med placering på den administrativa enheten, arbete på annan enhet inom myndigheten kan förekomma. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning på sex månader för tillsvidaretjänster. Start så snart som möjligt efter överenskommelse.

Myndigheten sitter i Sthlm New 04 i Hammarby sjöstad i Stockholm, alldeles intill Gullmarsplan. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och viss möjlighet till distansarbete.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Myndigheten för press, radio och tv med Adecco. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Åsa Andersson på tel. 073-684 73 29.

Sista ansökningsdag 2023-12-03

Varmt välkommen med din ansökan!