Löneansvarig till företag i Uppsala

Ny
  • Kategori
    Ekonomi / Finans / Juridik
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Uppsala, Uppsala Län
  • Antal lediga tjänster
    1

Är du en noggrann och serviceinriktad löneansvarig alternativt löneadministratör som har jobbat flera år med löneadministration? Då är kanske rollen som löneansvarig hos vår kund i Uppsala rätt jobb för dig!

Om tjänsten
Som Löneansvarig kommer du att hantera löneadministrationen för företagets medarbetare. Dina arbetsuppgifter är en blandning av administrativa uppgifter samtidigt som du gärna svarar på medarbetarnas frågor kring lön och utbetalning. Du kommer att handskas med såväl tjänstemanna- som kollektivlöner. I dina arbetsuppgifter ingår även hantering av kollektivavtal, pensionsrapportering och administration kring företagsbilar.

Om dig
Du som har flera års erfarenhet som löneansvarig alternativt löneadministratör och självständigt har arbetat med löneadministration kommer snabbt att sätt dig in i rollen. Som person är du servicedriven och har god kommunikativ förmåga. Du arbetar bra både självständigt och i grupp, och du gör det med stort engagemang och arbetsglädje. Vi ser att du har relevant utbildning samt erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration, gärna med både kollektivavtal och tjänstemannavtal. Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av Flex HRM.

Vidare har du ett stort engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt. Din flytande svenska i tal och skrift kommer att komma väl till pass!

Viktigt för rollen:
• Systemvana.
• God vana av att tolka olika kollektivavtal.
• Tidigare erfarenhet av byggbranschen är meriterande, men inget krav.

Om anställningen
Tjänsten som löneansvarig är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden efter 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Karolina Mats via 018 – 65 33 10.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!