Varning! Vi har blivit uppmärksammade på meddelanden i sociala medier från personer som utger sig för att vara rekryterare hos Adecco. Dessa personer har inget samröre med Adecco. Blockera eller anmäl gärna dessa konton. Alla lediga tjänster hittar du som vanligt här på vår hemsida.

CONTENT

Löneadministratör i Göteborg

  • Kategori
    Ekonomi / Finans / Juridik
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Göteborg, Västra Götalands Län
  • Omfattning
    Heltid

Har du erfarenhet av att arbeta med löneadministration och söker ditt nästa steg i karriären? Då kan detta vara något för dig! Nu söker vi löneadministratörer för framtida uppdrag i Göteborgsområdet! 

Om tjänsten

Som Löneadministratör driver du lönearbetet. Du kommer att arbeta i en bred och varierande roll där du kommer att få fortsätta sätta strukturer och processer samt arbeta för att effektivi framöver kopplat till löneadministration. Det du gör och åstadkommer kommer att synas och göra skillnad hos vår kund. Du kommer även ha ett tätt samarbete med ekonomiavdelningen.

Rollen kan innefatta arbetsuppgifter såsom:
Förberedande lönearbete som kontroll av tidrapporter och underlag för lön
Ha löpande kontakt med extern lönebyrå
Stöd i Löne-frågor ifrån chefer och personal
Hantera reseräkningar
Administration vid nyanställningar såsom hantering av anställningsavtal, beställning av IT produkter, nycklar och passerkort
Friskvårdsbidrag, reseräkningar och traktamenten
Övrig HR administration såsom arbetsgivarintyg
Administration kring utbildningar och certifikat
Kontinuerlig kontakt med myndigheter kopplat till rapportering
Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal gällande ersättning och avtal
Administration kring projekt utomlands samt utländsk personal, ansökningar SINK/A-skatt, A1, NT1/NT2 samt HMS-kort

Notera att det är till framtida tjänster i Göteborg. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst ett par månaders erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Det är meriterande om du har kunskap från olika system (ex. Hogia, Flex HRM, Agda, Visma) och gärna Excel. För att lyckas i rollen krävs det att du kan skriva och prata på såväl engelska som svenska.

Vidare är du duktig på att självständigt strukturera upp och planera ditt vardagliga arbete och du har god förmåga att prioritera vad som är viktigast här och nu. Du har ett prestigelöst förhållningsätt och är flexibel inför förändringar och omprioriteringar. Lön är ett komplext område, därför är det viktigt att du är duktigt på att förklara det svåra och göra det enkelt. Din goda kommunikativa förmåga är viktig för rollen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om ansökan

Om du är intresserad så rekommenderar vi dig att söka omgående då vi presenterar kandidater löpande till våra kunder. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Kontakta rekryteringsansvarig Enna Dedagic för mer information via e-mail: Enna.Dedagic@adecco.se 

Varmt välkommen att söka!

 

Copyright © Adecco Sweden