Kundrådgivare Göteborg City

Ny

Vill du arbeta med att göra skillnad för kunder oavsett var de befinner sig i livet? Vill du samtidigt bli en av Sveriges skickligaste rådgivare? Nu har du chansen att få arbeta på ett av SEB´s modernaste bankkontor, mitt på Avenyn. SEB har skapat en miljö där de möter kunden utan klassiska bankdiskar eller kontanter, där de guidar i kundens egna miljö via internetbank eller appar. Personlig service i världsklass helt enkelt

SEB Corporate & Private Customers

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern, som ända sedan starten för 160 år sedan vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt tänkande liksom innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld. Vi finns här för att göra det möjligt för dem att uppnå sina ambitioner och lyckas i såväl goda som svåra tider.

Om jobbet

Hos oss kallar vi våra kundrådgivare för Service Manager. Som Service Manager blir du vårt ansikte utåt och kommer arbeta med rådgivning åt både privat- och företagskunder, antingen via drop-in eller tidsbokning. Du arbetar med hela kundens affär vilket gör att du får en bra förståelse för både vardagsekonomi, sparande, finansiering och försäkringar. Du löser kundens behov genom att guida och utbilda i deras olika digitala tjänster, vid behov slussar du vidare till annan kompetens eller bokar ett rådgivningsmöte.

Vem är du?

Du brinner för service, är social och har lätt för att skapa kontakt med nya människor både i fysiska möten och via telefon. Du är engagerad, effektiv och kan prioritera när det behövs. Frågorna som du möter är väldigt varierande och det är viktigt att du är kreativ och vågar testa nya lösningar. Du är en utpräglad lagspelare och sätter teamet före jaget.
Tjänsten innebär att du kommer att arbeta med investeringsrådgivning och försäkringsförmedling. Arbetet kräver Swedsec- och Bolånelicens.

Bra personer känner ofta bra personer – dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet

Om anställningen

SEB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco.
Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Om ansökan

Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i våra rekryteringsprocesser är två personlighetstest (MAP och Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Johnsson på johanna.johnsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:

+46 (0)200 - 22 22 22.

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Service manager, SEB, Göteborg