IT Support till möbelföretag

Ny
  • Kategori
    IT
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Malmö, Skåne Län
  • Antal lediga tjänster
    1

Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support eller en helpdeskfunktion som värdesätter att jobba på ett globalt och internationellt företag som tar hand om din kompetens. Vi söker dig som är engelsktalig, drivs av problemlösning och har ett IT-intresse. Finns erfarenhet av AD (Active Directory) har du stora chanser! Tillsättningen sker omgående - Sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Som IT-Support kommer du att ta emot samtal, svara på mail och chatt från internmedarbetare inom organisationen. Då organisationen är global och internationell förekommer samtalen på engelska. Du som söker bör ha kännedom om AD, Active Directory och ha arbetat med Windows tidigare. Väl på plats får du den upplärning som krävs av kompetenta medarbetare i organisationen. Ni arbetar efter värderingar och ser lösningar i problem som kan uppstå.

Du kommer få möjligheten att medverka i stora projekt och arbeta i varierande arbetsmiljöer. Din arbetsplats är i Svågertorp/Malmö. 

I din roll som IT-Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Ta emot samtal, svara på mail och chatt för att lösa IT-problem hos internmedarbetare
- Lägga upp ärenden i ärendehanteringssystem
- Följa upp, kommunicera och hålla en hög servicenivå

Tjänsten kommer tillsättas omgående, vi utför därav processen löpande, vilket innebär att en tidig ansökan kan avgöra.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete tidigare. Du kan ha arbetat inom en helpdeskfunktion, IT-support eller dylikt. Utbildning är ej krav då erfarenhet, personlighet och dina värderingar väger tyngre. Vi vill se en samarbetsvillig, motiverad och lösningsorienterad drivkraft! Språkkunskaperna kommer även att vara avgörande om du kan gå vidare till nästa steg i processen.

Erfarenhet av AD, Active Directory väger tungt och vidare ser vi att du som söker trivs att arbeta i ett stort och öppet kontorslandskap med många kollegor i en härlig mix av både ålder, kultur och erfarenhet.

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare erfarenhet av liknande arbete. (Meriterande med AD-Experience)
- Flytande i tal och skrift av engelska språket. (Meriterande med svenska eller fler språk)
- Dina värderingar

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som IT Support är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 2 månader med möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start så snart vi hittat rätt person. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sara Höglund 0736847323

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
IT Support, Helpdesk, IT tekniker, Kundtjänst, Möbelföretag, Karriär, Värdering, Employer branding, Service, Kundservice, Internservice