Inköpsadministratör - ansvar indirekt material

Vi söker nu en duktig Inköpsadministratör till en av våra kunder inom Läkemedelsbranschen i Uppsala.

Tjänsten som inköpsadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående (början på december). Uppdraget förväntas initialt pågå minst 6 månader med möjlighet till förlängning.

Om tjänsten:
Rollen som Inköpsadministratör är en stödjande roll för hela organisationen och alla avdelningar. Dina arbetsuppgifter består b l a av att:
• Utfärda inköpsorder via E-marketplace / Ariba.
• Vara huvudkontakt på plats för inköp av indirekt materia i samarbete med PO-beredare i varje avdelning.
• Arbeta nära det regionala teamet i Prag (E-marketplace) och Limerick (Accounts Payable).
• Sköta uppföljning med leverantörer angående frågor eller frågor (PO, fakturor, betalningar).
• Skapa och följa upp rapporter (Open PO-rapport, Godsmottagnings- / fakturamottagningsrapport, RFI / MM-rapporter).
• Delta i övriga projekt relaterade till rollen.

Viktigt för tjänsten:
• Stark samarbets- och kommunikationsförmåga
• Strukturerad, korrekt, självdriven, serviceinriktad, lagspelare, kan arbeta självständigt
• Förståelse för indirekta utgifter, ekonomi, fakturering, leverantörshantering
• Kunskap av Microsoft Office-verktyg
• Erfarenhet av SAP är ett plus.
• Flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.

Utbildning och erfarenhet:
Vi tror att du har 2-5 års arbetserfarenhet inom inköpsadministration / ekonomi, helst inom medicinsk / läkemedelsindustri. Kandidatexamen eller motsvarande, ekonomi / administration.

Kontaktuppgifter
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Magnus Wiberg via magnus.wiberg@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!