Inköpare hos Adecco


Vi på Adecco söker alltid erfarna inköpare för framtida konsultuppdrag. Som konsult hos oss får du snabbt konkurrenskraftiga erfarenheter samtidigt som du får möjlighet till kontinuerlig utveckling inom ditt kompetensområde! Dessutom kan du fortsätta att bygga upp ditt professionella nätverk av värdefulla kontakter.


Hur kan din arbetsdag se ut?

Ditt ansvarsområde innebär att hantera hela inköpsprocessen och det är vanligt förekommande att du får ha hand om ett eget sortiment. Beroende på vilket företag det gäller så kan arbetsuppgifterna variera från operativt inköpsarbete till strategiskt ansvar och sourcing.

I din roll som Inköpare kan ansvarsområdet innefatta ansvar för:
• Orderläggning, leveransbevakning och logistiska frågeställningar
• Att skapa starka affärsrelationer med leverantörer
• Identifiera och analysera förbättrings- och sparmöjligheter ut ett kvalitets-, leverans- och kostnadsperspektiv
• Förhandlingar
• Marknadsanalys och sourcing av nya leverantörer
• Offert- och avtalshantering

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma utöver detta beroende på hur det aktuella tjänsteuppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.

Som konsult hos oss finns det därmed alla möjligheter för dig att fortsätta utvecklas och utmanas i din profession!


Om dig

Vi söker dig som är trygg med att arbeta självständigt och driva förhandlingar inom inköpsområdet. Du är relationsorienterad samtidigt som du vågar utmana leverantörer och lösningsorienterad för att nå långsiktiga och hållbara affärsrelationer. Vidare söker vi dig som är noggrann i ditt arbetssätt och har en god analytisk förmåga.

Önskade kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller annat relevant utbildningsområde alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet
• Dokumenterad erfarenhet av inköpsarbete från en större organisation eller med helhetsansvar hos ett mindre/mellanstort bolag
• Erfarenhet av tekniskt inköp är många gånger högt meriterande
• Att du hanterar svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift
• Van vid att använda dator, system och Excel som arbets- och analysverktyg


Om Adecco

Tjänsterna tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden, med reservation för semestertider.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden!

Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher inom Göteborg, Kungsbacka eller Borås med omnejd. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid eller deltid, under kontorstider.

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag.


Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

William Agervi via william.agervi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!


Sökord
Inköpare, Purchaser, Buyer, inköp, purchasing, procurement, upphandling, sourcing, Göteborg, Gothenburg, Kungsbacka, Borås, fordonsindustrin, Automotive, Manufacturing Industry, tillverkande industri, processindustrin, Process Industry, IT, Information Technology, Adecco