Ekonomiassistenter och Lönegeneralister till kommande uppdrag

  • Kategori
    Ekonomi / Finans / Juridik
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Helsingborg, Skåne Län
  • Antal lediga tjänster
    5
  • Omfattning
    Heltid

Vi söker i dagsläget kandidater med erfarenhet inom ekonomi och/eller löneadministration till kommande uppdrag hos våra kunder i Helsingborg, Ängelholm, Höganäs och Landskrona.
Har du en utbildning inom ekonomi och/eller erfarenhet från att ha arbetat som ekonomiassistent, löneadministratör eller liknande roll? Har du funderat över att byta arbetsplats, eller är du på jakt efter nya utmaningar och utveckling? - Då är det dig vi söker, tveka inte att söka redan idag!


Vi söker följande roller
- Ekonomiassistenter
- Lönegeneralister
- Lönespecialister


Om tjänsten
Uppdragen är konsultuppdrag med löpande start under hösten och placering hos våra kunder i Helsingborg, Ängelholm, Höganäs och Landskrona.
Beroende på vilket företag eller organisation uppdraget gäller kan arbetsuppgifterna variera något. Som ekonomiassistent eller lönegeneralist kan ditt ansvarsområde inkludera att exempelvis stötta specifika team eller hela avdelningar i det dagliga ekonomiarbetet. Du kommer att arbeta med dokumentation, ofta i ett flertal olika datasystem. I din roll ingår även att ge service, såväl internt som externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan bland annat komma att omfatta;


Ekonomiassistent
• arbete i ekonomisystem
• fakturahantering (exempelvis sortering, ankomstregistrering samt matchning mot inköpsordrar)
• stötta upp arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, kassa- och bankavstämningar).
• arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
• assistera vid arbete med årsbokslut (exempelvis rapportering av kundfordring och leverantörsskulter)

Lönegeneralist
• bearbeta och kontrollera löneunderlag
• ta fram lönelistor, ta fram rapporter och statistik
• redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• sammanställa tid- och frånvarorapporter
• svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet).

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens. Som konsult hos oss finns det därmed alla möjligheter för dig att utvecklas och växa i din yrkesroll!


Om dig
Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet från roller där du jobbat med kund- och leverantörsreskontra, bokslut, löpande bokföring och/eller lönehantering. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning eller gedigen erfarenhet inom ekonomi och/eller löneadministration som bedöms likvärdig.
Det är meriterande om du är van att arbeta i Excel och andra vanligt förekommande affärsystem. Du har ett sinne för siffror och som person är du noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du samarbetar väl med andra samt behärskar svenska språket väl, såväl skriftligt som muntligt.

Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, Visstid.
Ort: Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.


Vi på Adecco värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och kön. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!


Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Ida Maarman via Adeccos växel 010 – 173 73 00 alt. ida.maarman@adecco.se.


Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se


Sökord
Ekonom, Ekonomiassistent, Löneadministratör, Lönespecialist, Lönegeneralist, Adecco, Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Landskrona