Ekonomiassistent till AB Karl Hedin

Ny

AB Karl Hedin

Är du en positiv och engagerad person som har erfarenhet av arbete inom området kund- och leverantörsreskontrahantering? Är du även prestigelös, tycker om ordning och reda och älskar att ge bra service. Sök då tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund AB Karl Hedin i Falun redan idag!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent hanterar du flödet av leverantörsfakturor, både skanning av pappersfakturor samt hantering av elektroniska fakturor. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för kundreskontran innebär:

- Fakturering
- Inbetalningar
- Kravhantering
- Support externt samt internt
- Avstämningar
- Inkassohantering

Karl Hedin har ett varmt och öppet arbetsklimat och du kommer att arbeta i ett tight och härligt team där samarbete och öppenhet är extremt viktigt för leveransen och trivseln. 

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom området lev/kundreskontrahantering och avstämningsarbete. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi men det är inte ett krav.

Som person är du driven, ansvarstagande och engagerad. Du har ett utpräglat servicetänk mot både kollegor och kunder, hög arbetsmoral och lätt till skratt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och kan snabbt anpassa dig efter nya och förändrade förutsättningar. Utöver detta är du en person som kan finna lugnet i en stressad situation och som inte räds för att fråga dina kollegor om hjälp vid utmaningar i arbetet. Du har ett prestigelöst sätt gentemot andra och värderar teamarbete högt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om AB Karl Hedin
AB Karl Hedin är en familjeägd trähandelskoncern med ca 1000 anställda och en omsättning på knappt 4 miljarder kr. Råvara från skogarna i Bergslagen försågas och förädlas lokalt till framförallt byggprodukter och specialemballage. AB Karl Hedin är en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner och det är vi stolta över. Vi vill stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud, samtidigt som vi värnar om både människorna och naturen på de orter där vi verkar. Och vi blir lika stolta varje gång våra kunder bekräftar det.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt senast dec/jan. Till att börja med är uppdraget till okt 2019, för rätt person finns ev. möjlighet till förlängning och/eller att tjänsten övergår i en anställning hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

  1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och kapacitetstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

  2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

  3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via tel 023- 70 55 96 alt. ulrika.struve@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, ekonomi, AB Karl Hedin, Karl Hedin, Adecco