Chefsassistent till internationell kund i Linköping!

Har du erfarenhet av administrativt arbete och tycker om en varierad vardag? Är du en driven och noggrann person som vill jobba som chefsassistent på ett internationellt bolag inom elektronikbranschen? Då har vi jobbet för dig!

Om tjänsten
Som chefsassistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av att supporta din närmsta chef samt ledningsgrupp. Du kommer ha ett nära samarbete med ledningsgruppen och stötta med administrativa uppgifter och kommunikation till hela organisationen. Arbetsuppgifter som också är vanligt förekommande är att förmedla information till organisationen, uppföljning av fakturor samt planering och organisering av stora event och möten.

I din roll som chefsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- förbereda presentationsmaterial inför möten
- möteskallelser
- personaladministration

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta både administrativt och kommunikativt i en chefsassistentroll och har förståelse för vikten av struktur och service i din yrkesroll. Vi ser även att du minst har en kandidat inom relevant område exempelvis kommunikation, HR eller ekonomi.

Som person ska du vara ansvarsfull, prestigelös och tycka om att ta egna initiativ. Då du kommer att fungera som ett stöd för chefer ser vi att du är serviceinriktad och kommunikativ med ett stort intresse för människor. Du bör vara flexibel och ha förmåga att prioritera då dina arbetsuppgifter kan komma att variera från dag till dag. Vi tror att du trivs med att ha kontakt med både interna och externa parter, samtidigt som du är trygg med att arbeta självständigt. Har du därtill lätt för att lära dig nya administrativa system och ett intresse för att förbättra processer kan du vara den vi söker.

Viktigt för tjänsten är:
- goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
- god vana vid administrativa system och kommunikationsplattformar bl.a. sharepoint och confluence
- goda kunskaper av MS Office samt erfarenhet av affärssystemet SAP

Tjänsten som chefsassistent är ett föräldrarvikariat med start i slutet av april och sträcker sig till augusti 2021.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Ebba Melin via Adecco 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Chefsassistent, internationell organisation, Linköping, Adecco