Administrativ assistent till företag i Åstorp

Ny

Har du erfarenhet av administration och är en nyfiken och strukturerad person? Vår kund utanför Helsingborg söker nu en medarbetare till sin administrativa avdelning.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om tjänsten
Som Administrativ assistent kommer du ha en central och viktig roll genom den dagliga administrativa supporten. Huvudfokus för rollen kommer vara att lägga in orders i ett nytt internt system som skall implementeras för att effektivisera verksamheten. Organisatoriskt tillhör du försäljningsavdelningen där kundsupporten utgör en viktig del.
I din roll som Administrativ assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att:
- Ta emot förfrågningar och orders som skall föras in i det nya systemet.
- Ge relevant support. Intern kommunikation, dokumentation, utveckling och underlag.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med administration och system. Du har god svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är kunskaper i tyska och om du har arbetat i Movex.
Vidare ser vi att du är självständig, kommunikativ, proaktiv och stresstålig. Arbetet förutsätter att du har förmågan att sätta dig in i nya system samt att du har ett tekniskt intresse. Därutöver ser vi att du är en utåtriktad och socialt smidig person som trivs med att arbeta i team.
Viktigt för tjänsten är:
- God erfarenhet inom administration och system.
- Datorvana med kunskaper inom MS Office
- God svenska och engelska i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Administrativ assistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget är löpande. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Susanna Kanold via susanna.kanold@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundsupport, kundservicemedarbetare, Helsingborg, Movex, Adecco, Åstorp