Accountant till KRKA Sverige

Ny


Som Accountant ges du möjlighet att ta ansvar, bidra med noggrannhet och bygga erfarenhet inom ekonomi och redovisning i en spännande och viktig bransch - läkemedel. Du kommer att arbeta nära ditt team och din Accountant-kollega från Sverige. Tjänsten är på heltid och du utgår från kontoret vid Medborgarplatsen i centrala Stockholm. Detta är en roll och arbetsplats för dig som har en bra grund att stå på och söker ditt nästa steg för att bygga mer erfarenhet inom ekonomi.

Om tjänsten
Som Accountant kommer du att arbeta med hela ekonomiflödet från början till slut. Du samarbetar tillsammans med funktioner inom KRKA Group och rapporterar till ledningen i moderbolaget som är lokaliserat i Slovenien.

En vardag kan bestå av:

- Hantering av reskontra (kund-och leverantör)
- Dagligt arbete i affärssystemet Navision
- Avstämningar och fakturahantering
- Förberedelser inför månad, halvår och årsbokslut
- Förberedelse av rapportering och analys
- Övriga uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning

Vem söker vi
För att matcha tjänstens krav ser vi gärna att du som söker har en akademisk examen inom ekonomi (redovisning, revision eller finansiering) samt 1–3 års arbetserfarenhet inom redovisning. Har du arbetat med ett större affärssystem som Navision eller SAP är detta högst relevant och meriterande. Vi ser gärna att du som söker är bekväm med verktyg som Excel för att kunna utföra ett bra arbete.

Det är viktigt för oss att du som person trivs i ett mindre team där lagkänslan och samarbetet är viktigt för att nå företagets gemensamma mål. Det kan underlätta om du har en tidigare förståelse eller erfarenhet av arbete i en internationell miljö eller större företag där det finns tydliga rutiner och struktur för hur företaget behöver agera i olika situationer.

Här ges även möjlighet att ta för sig, få mycket information och vara delaktig. På kontoret är det ett öppet klimat och du förväntas kommunicera på både svenska och engelska. Här uppskattas initiativtagande och förmågan att problemlösa.

Viktigt för tjänsten:

- Relevant akademisk examen inom ekonomi
- 1-3 års erfarenhet inom redovisning
- Erfarenhet av ERP system
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- God kunskap av Excel

- Meriterande om du har arbetat med Navision
- Meriterande om du har tidigare arbetet på ett internationellt och större företag

Företaget erbjuder dig

- Fast- och tillsvidareanställning
- Ett varierande arbete på en gemytlig arbetsplats med trevliga kollegor och goda förutsättningar och möjligheter för att utvecklas inom ekonomi

Krka´s affärsidé är produktion och försäljning av receptbelagda läkemedel och receptfria produkter.
Vårt fokus är utveckling av högkvalitativa generiska läkemedel. För mer information om KRKA vänligen besök https://www.krka.biz/se/ 

Rekryteringsprocess
Adecco genomför löpande urval och kontaktar dig som har ansökt inom några dagar. Vi ser fram emot att hitta KRKA´s nästa Accountant och har du frågor som berör tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sara Höglund på 073-684 73 23 eller sara.hoglund@adecco.se (tar ej emot ansökningar via e-mail)

Sökord: Accountant, Ekonomi, Navision, ERP System, Excel, Redovisning, Revision, Karriär, Utveckling, Jobb i Stockholm