If söker försäkringsrådgivare på deltid!

  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Rekrytering
  • Stad
    Göteborg, Västra Götalands Län
  • Antal lediga tjänster
    15

If

Vill du utvecklas inom kundservice? Söker du ett betydelsefullt och meriterande deltidsarbete? Trivs du i en fartfylld miljö där din serviceförmåga värderas högt? Då är detta tjänsten för dig!

If fortsätter att expandera och rekryterar försäkringsrådgivare till Customer Center Flagship Inbound.

Om tjänsten
Tvärtemot vad många tror får du som försäkringsrådgivare faktiskt möjlighet att hjälpa kunder att våga köpa sin första lägenhet, ta sin hund till veterinären eller ha någon att ringa när olyckan varit framme. Medarbetarna på If har en väldigt varierad bakgrund. De är f.d. butiksbiträden, restaurangfolk, ekonomer, hundägare, fotbollsspelare, säljare, golfproffs samt bilintresserade. Det viktigaste är din personlighet och förmåga att ge rådgivning utifrån kundens behov.

I dina arbetsuppgifter ingår att besvara inkommande samtal och hantera varje kunds ärende på ett tillfredställande sätt, se över kundens försäkringar samt säkerställa att varje kund är rätt försäkrad. Du kommer att ha ett nära samarbete till kollegor och teamledare och arbeta i ett öppet kontorslandskap i nya och moderna lokaler. Dina arbetstider kommer variera efter behov med en anställningsgrad på 50% eller 65% fördelat mellan kl.16.30-21.00 på vardagar och kl.09.00-18.00 på helger.

Tjänsten passar dig som är student söker ett meriterande och meningsfullt arbete och ser att du kan kombinera dina studier med ett arbete.

Tjänsten passar även dig som av annan anledning söker en deltidstjänst, kan arbeta varierade tider och dagar och vill jobba på en arbetsplats som satsar mycket på att du som medarbetare ska trivas på jobbet!

Din anställning inleds den 5 mars 2018 med en sex veckors introduktion förlagd på kvällstid. I din introduktion kommer du få en grundutbildning inom försäkringar, försäljning, affärssystem och de olika partneravtal som du kommer att hantera.

Om dig
Som person är du relationsskapande, detta innebär att du agerar utåtriktat och med värme söker kontakt med nya människor. Du har en personlig mognad vilket gör att du utstrålar trygghet och kan förhålla dig på olika sätt anpassat till situation. Du arbetar bra med andra människor och är lyhörd vilket gör att du har en god samarbetsförmåga.

Vidare tar du självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och är initiativtagande i att sätta igång aktiviteter mot ett önskat resultat, detta för att tillsammans med ditt team bidra till Ifs mål om att ge hög service till deras kunder! Det är meriterande om du tidigare arbetat med försäljning eller med andra serviceinriktade yrken. Har telefon och dator varit dina främsta arbetsredskap är det meriterande. Detta, i kombination med ditt intresse för försäljning och kundservice kommer generera världens bästa service!

Vi söker dig som minst har en gymnasial utbildning med goda kunskaper i svenska och engelska.

Om ansökan
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via Adecco men du kommer anställas direkt hos If. Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Petersson på 0317207210.

Välkommen med din ansökan!