GSK söker en Nordisk Marknadsassistent

  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Rekrytering
  • Stad
    Stockholm, Stockholms Län
  • Antal lediga tjänster
    1


Här får du möjlighet att forma och skapa en ny roll hos oss som Nordisk Marknads assistent.

Är du prestigelös, flexibel men gillar ordning och reda? Drivs av det digitala och gillar att ha många kontaktytor? Då kan detta var rätt tjänst för dig.

GSK är ett forskningsbaserat hälso- och läkemedelsföretag, som utvecklar och tillverkar produkter inom tre huvudsakliga områden: läkemedel, vacciner och egenvårdsprodukter. Vår verksamhet finns i mer än 150 länder och består av ett nätverk av 87 produktionsanläggningar samt stora forskningscentra i Storbritannien, USA, Belgien och Kina. Vår mission är att bidra till att människor kan vara mer aktiva, må bättre och leva längre.

Vår svenska organisation med kontor i Solna består av två avdelningar, Pharma och Consumer och vi söker nu till Consumer en driven och självgående marknadsassistent. Produkterna vi tillhandahåller är receptfria och snabbrörliga. Exempel på våra produkter är Alvedon, Otrivin, Sensodyne Voltaren och Nicotinell.

Vad erbjuder vi

Du blir en del av den Nordiska organisationen och kommer främst att arbeta med vår nordiska marknadavdelning. Rollen som marknadsassistent hos oss är omväxlande och du kommer att hantera många olika arbetsuppgifter och projekt samtidigt, vilket ställer höga krav på flexibilitet och förmåga att kunna prioritera. Det är en administrativ supportfunktion där du får agera "spindeln i nätet", vara en knutpunkt för marknadsorganisationen samt arbeta mot både kortare och längre deadlines.

Du kommer också att supporta system och processer och bli lite av en superuser i vissa av våra system. Tjänsten är till stor del administrativ men vi tror att du har ett intresse för kommunikation, webb, sociala medier och den digitala utvecklingen.

Du bedriver ditt arbete till stor del självständigt och har möjlighet att forma rollen eftersom den är ny hos oss. Det förutsätter att du är initiativrik, effektiv, kreativ, noggrann, tar stort ansvar för ditt arbete och har förmåga att driva ditt arbete framåt.

Våra förväntningar på dig

Som person är du självgående och kan både planera, genomföra och slutföra dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan agera väl i grupp då du kommer ha ett nära samarbete med avdelningen och många kontaktytor Det är även viktigt att du kan identifiera möjligheter och förstå helheten av ditt arbete.

För att du ska trivas i vårt team och fungera i rollen krävs att du är prestigelös, är tydlig i din kommunikation och drivs av att bidra med din kompetens och nya idéer och att samtidigt själv utvecklas.

Vi söker dig som har en relevant utbildning och/eller att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll. Du har kanske tidigare arbetat med kommunikation och marknadsföring i digitala kanaler och sociala medier.

Du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!
Välkommen med ditt CV och personliga brev så snart som möjligt då urval sker löpande, dock absolut senast 4 mars. I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Sabina Sjögren sabina.sjogren@adecco.se 08-587 512 77