Försäkringsrådgivare till Customer Center Flagship Inbound på If

Ny
  • Kategori
    Försäljning / Marknadsföring
  • Typ av anställning
    Rekrytering
  • Stad
    Göteborg, Västra Götalands Län
  • Antal lediga tjänster
    1


Vill du arbeta för en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare? Söker du en utvecklande roll där du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling? Vill du ha möjligheten att forma din egen karriär? Då är tjänsten som försäkringsrådgivare hos If Skadeförsäkringar rätt för dig!

If befinner sig i en expansiv fas och söker medarbetare till deras Customer Center Flagship Inbound. Med fokus på utveckling och varje enskild medarbetares potential erbjuder de dig möjlighet att forma din egen karriär genom deras utbildningscenter: If Academy. I en nyskapande miljö erbjuder vi dig en unik möjlighet att tillsammans med engagerade och ambitiösa kollegor bli en del av If:s största Customer Center.

Om If
If erbjuder försäkringar och service av allra högsta kvalitet till sina 3,6 miljoner kunder i hela Norden. If är en modern och mångsidig arbetsplats som erbjuder ett stort utbud av interna tjänster och karriärmöjligheter. Hos detta företag finns det goda möjligheter för varje medarbetare att forma sin egen karriär. Medarbetares kompetens och engagemang hör till If:s absoluta styrkor!

Om tjänsten
I rollen som kundserviceorienterad försäkringsrådgivare kommer du att hantera ärenden som berör våra privatkunder via telefon samt omfattas av If försäkringar. Arbetstiderna varierar vardagar mellan tiderna 07:30 – 19:00.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

  • Besvara inkommande samtal och hjälpa kunden med deras ärende
  • Säkerställa att kunden är rätt försäkrad
  • Arbeta med rådgivande försäljning och erbjuda kunden rätt försäkringar utifrån kundens behov

Om dig
Vi söker dig som är lösningsorienterad och initiativtagande. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och lyhörd. Är du dessutom självgående och älskar att prata i telefon kommer du passa perfekt i rollen som försäkringsrådgivare på If. Du drivs att av erbjuda service på en hög nivå och tar ansvar för ditt arbete och för kunden. Vidare ser vi att du har flytande kunskaper i svenska såväl som engelska i både tal och skrift samt avslutad gymnasieexamen. Ytterligare språkkunskaper ser vi som meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta med försäljning, kundservice och/eller försäkringar sedan tidigare är detta meriterande.

Anställningen inleds med en 4 veckor lång lärarledd utbildning varvid vi ser att du har möjlighet att starta din anställning den 3 september 2018.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas innan sommaren. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Sandra Tinsveds på 073-6847502.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
If Skadeförsäkringar, Kundtjänstmedarbetare, Kundtjänst, Försäkringsrådgivare, Adecco