Försäkringsrådgivare med fokus på rådgivande försäljning till If

Ny
  • Kategori
    Försäljning / Marknadsföring
  • Typ av anställning
    Rekrytering
  • Stad
    Göteborg, Västra Götalands Län
  • Antal lediga tjänster
    1


If Skadeförsäkringar befinner sig i en expansiv fas och söker dig som vill vara med på deras resa. Till deras nystartade enhet, Customer Center Outbound, söker vi dig som vill vara med och utforma morgondagens försäljning! I en nyskapande miljö erbjuder vi dig möjlighet att tillsammans med engagerade och ambitiösa kollegor bli en del av deras mest unika team.

Söker du ett arbete med tillgång till en mentor och närvarande chefer? Vill du ha en utvecklande roll med möjlighet att påverka? Vill du arbeta med rådgivande försäljning inom försäkringsbranschen? Då är detta tjänsten för dig!

Om If
If erbjuder försäkringar och service av allra högsta kvalitet till sina 3,6 miljoner kunder i hela Norden. If är en modern och mångsidig arbetsplats som erbjuder ett stort utbud av interna tjänster och karriärmöjligheter. Hos detta företag finns det goda möjligheter för varje medarbetare att forma sin egen karriär. Medarbetares kompetens och engagemang hör till If:s absoluta styrkor!

Om tjänsten
I din arbetsroll kommer du att hantera ärenden som berör våra privatkunder. Arbetstiderna varierar på vardagar mellan 08:00 – 19:00.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Genomföra utgående samtal till nya såväl som befintliga kunder
  • Boka in och genomföra telefonmöten med fokus på kunden och rådgivande försäljning
  • Se över kundens försäkringar och säkerställa att de är rätt försäkrade

- Är du nyfiken på rollen?
Då ska du fortsätta läsa vidare och se varför två av alla våra fantastiska medarbetare trivs på If och i sin roll som försäkringsrådgivare på Customer Center Outbound.

Michael Post Cronberg, Certifierad Försäkringsrådgivare:
" Det positiva med att jobba på If är först och främst att det är ett väldigt seriöst företag. Vi fokuserar väldigt mycket på att ge våra kunder det bästa skyddet och den bästa servicen. Det är en mycket uppmuntrande och trevlig kultur bland kollegor. Det ges alltid möjligheter för utveckling, i form utav utbildning och ansvarsområden. Personalens förslag och åsikter tas tillvara och efterfrågas, vi blir delaktiga i hur vårt arbete och vår arbetsplats ska vara för att den ska kunna fortsätta att vara bäst. If värnar om både sina kunder och sin personal. Jag trivs väldigt bra i min roll som försäkringsrådgivare för att jag känner att det är något viktigt jag förmedlar. Att ge kunden rätt försäkring utifrån sin livssituation och behov är otroligt viktigt. Det ger mig en känsla av stolthet att veta att jag hjälpt en kund att känna sig trygg i sin vardag och att de kommer att få ett försäkringsbolag som hjälper dem när det hänt något. Mina kollegor och ledare är underbara, alla ger varandra uppmuntran, råd och stöd. Jag trivs i att ha fått fler ansvarsområden efter att ha visat intresse och vilja för dem. Att finnas där för mina kollegor och mitt team ger mig alltid en extra tillfredställelse i arbetet. "

Flakrim Sadiku, Försäkringsrådgivare:
" Det som jag tycker är positivt med att arbeta på If, det är att man blir hörd och att din röst väger lika mycket som bland alla medarbetare även om man är ny som anställd. Som anställd får man chansen till att utvecklas genom att vi använder oss av feedback ifrån varandra, där får alla möjligheten till att motivera sig och sin metod som man använder under sitt arbete. På CC Outbound så motiveras man till att utvecklas då vi sätter upp mål och då vi har olika tävlingar för att uppmuntra utveckling, deltagandet på dessa tävlingar är givetvis öppet för alla. Det som jag också tycker är positivt är att man investerar tid i sina anställda med tex workshops, det gör att man känner sig viktig, uppskattad som anställd och att man är en del utav ett team."

Om dig
Vi söker dig som är relationsskapande, målinriktad samt ihärdig och trivs att arbeta i en roll som fokuserar på försäljning. Vidare ser vi att du är lyhörd, relationsskapande och har en mycket god samarbetsförmåga.

Vi tror att du är en person som är lösningsorienterad, ansvarsfull samt trivs att arbeta med telefonen som ditt främsta redskap. Du behöver vara trygg med att arbeta med försäljning och är inte rädd för att lyfta luren och ta initiativ till nästa samtal.

Har du erfarenhet av att arbeta med service, försäljning och kundkontakt via telefon är det meriterande. Vi söker dig som minst har en gymnasial utbildning med goda kunskaper i svenska och engelska.

Anställningen inleds med en 4 veckor lång lärarledd utbildning varvid vi ser att du har möjlighet att starta din anställning den 20 augusti 2018.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas innan sommaren. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Petersson på 031 720 72 10.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Innesäljare, Telefonförsäljning, Försäkringsrågivare, If Skadeförsäkring, Adecco