Erfaren säljare sökes till Berendsen i mellersta & södra Sverige

  • Stad
    Malmö , Skåne Län
  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Rekrytering


Vill du representera ett marknadsledande och välkänt bolag? Vi söker just nu flera erfarna säljare inom Södra och Mellersta Sverige som ska fortsätta hjälpa oss se till att våra kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet, medan vi tar hand om alla frågor kopplade till arbetskläder och personligt skydd.

Berendsen är Sveriges största leverantör och levererar en komplett hyr- och tvättservice av textilier till alla olika typer av verksamheter. Vi erbjuder allt från arbetskläder till kockkläder, torkdukar, entrémattor, moppar, bädd- och badlinnen samt hygienutrustning till offentliga toaletter. I våra sex Business Lines arbetar vi med tusentals organisationer och verksamheter i hela Europa, vilka i sin tur arbetar för att göra allas vår vardag enklare. Läs gärna mer på https://www.berendsen.se/

Om tjänsten
I tjänsten som säljare kommer du att erbjudas en anställning i ett stabilt bolag med konkurrenskraftiga förmåner och ett gott rykte. Här erbjuds du som säljare stöttning och aktiviteter som främjar ditt försäljningsarbete.

Ditt fokus kommer att vara nykundsbearbetning inom Business Line Workwear och du tar själv ansvar för att utveckla försäljningskurvan och bidra till ett utökat kundnätverk.

Ditt arbetsområde är kopplat till våra anläggningar runt om i landet och därav kan det vara aktuellt oavsett var du bor. Resor i tjänsten förekommer och du planerar själv upp din tid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten kommer att vara:

- Ansvara för hela försäljningsprocessen
- Strukturerat och disciplinerat planera dina dagar
- Arbeta aktivt med Opportunity Management
- Säkerhetsställa att nya kunder överlämnas och startas upp, tillsammans med vår Operations-organisation
- Arbeta för ett ökat säkerhetstänk hos de kunder du möter

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av försäljning och som drivs av att sätta ribban högt. Om du tidigare har arbetat inom personlig försäljning och B2B är detta meriterande då avtalshantering förekommer. För att trivas i rollen som säljare på Berendsen är det viktigt att du som person har förmågan att arbeta disciplinerat och strukturerat och att du motiveras av en hög aktivitet och kundnärvaro. Har du dessutom arbetat i en bransch med ett brett nätverk är detta meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

- Tidigare erfarenhet av personlig försäljning
- Förmåga att själv leda och strukturera din vardag

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Berendsen har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.  Berendsen erbjuder dig hög närvaro från närmsta chef, tjänstebil, fria arbetstider, förmånliga semesterdagar m.m.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Höglund +46 736847323.

Välkommen med din ansökan!

Dela denna sida på