Administratör till globala Caterpillar Propulsion Production!

Ny
  • Stad
    Öckerö , Västra Götalands Län
  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag


Har du en bakgrund inom administration och är redo för nya utmaningar? Har du dessutom en ekonomisk förståelse och gillar struktur i arbetet? Då är tjänsten som Administratör till Caterpillar Propulsion Production något för dig!

Om tjänsten
Företaget startade som ett litet svenskt skeppsvarv 1912, och idag är Caterpillar Propulsion ett världsomspännande företag. Caterpillar Propulsion utvecklar och tillverkar avancerade propellrar och propellersystem för oceangående handelsfartyg och arbetsbåtar över hela världen – med fokus på propellrar med ställbar stigning, azimuth- och tunnel-thrustrar samt styrsystem. Caterpillar Propulsion har produktionsanläggningar i Sverige och Singapore och har idag ungefär 200 anställda i Sverige. I din roll som administratör kommer du att ingå i ett team med servicekoordinatorer och servicetekniker och arbetar på deras kontor på Hönö. Rollen innebär att du stöttar servicekoordinatorerna med administrativt arbete kring order och fakturering. Det ingår mycket detektivarbete för att matcha rätt poster mot varandra och kan ibland krävas komplexa utredningar för att säkerställa att arbetet är korrekt. Du har kontakt både internt och externt på företaget där engelska språket kan förekomma. Din roll innebär även:

  • Säkerställa att fakturor blivit betalda
  • Matcha förskottsfakturan mot tidrapporter från tekniker
  • Kontroller order och fakturering för reservdelar

Om dig
Vi söker dig som har en administrativ bakgrund och ekonomisk förståelse. Vidare har du  en förståelse för faktureringsprocessen och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har en gymnasieexamen med ekonomisk inriktning, har tidigare erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra samt tidigare arbetat i Monitor. Det här är ett jobb för dig som är självgående, noggrann, drivande, flexibel samt gillar ordning och reda.

Viktigt för tjänsten är:

  • bakgrund inom administration
  • förståelse för faktureringsprocessen
  • engelska och svenska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Dela denna sida på