Administrativ Assistent till globalt företag

  • Kategori
    Kontor / Administration / HR
  • Typ av anställning
    Konsultuppdrag
  • Stad
    Mölndal, Västra Götalands Län
  • Antal lediga tjänster
    1

Har du en bakgrund inom administration och tidigare arbetat i en internationell miljö? Trivs du dessutom i en roll där du har självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och får nyttja din problemlösningsförmåga? Då är tjänsten som Administrativ Assistent något för dig!

Om tjänsten
Företaget är ledande inom hygienbranschen och har sitt huvudkontor i Stockholm. De utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter och mjukpapper. Det är ett globalt företag med cirka 46 000 medarbetare och du kommer att arbeta på deras kontor i Mölndal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är supportera teamet med administrativa och koordinerande arbetsuppgifter. Din roll innebär även systemadministration där du bland annat kartlägger miljögifter etc. Andra exempel på arbetsuppgifter är:

  • Boka möten och konferenser
  • Intern kommunikation
  • Administration kring konfidentiella avtal och dokument
  • Hantera resekostnader
  • Intranät

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en internationell miljö. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i MS Office. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Sharepoint och/eller InDesign. Det här är ett jobb för dig som är proaktiv, serviceminded och har en positiv inställning. Vidare gillar du att nätverka och att vara ansiktet utåt. Du har en hög grad av integritet eftersom du hanterar både konfidentiell och känslig information.

Viktigt för tjänsten är:

  • tidigare erfarenhet och förståelse av internationella miljöer
  • engelska och svenska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Administrativ Assistent är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att löpa på fram till februari 2019.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!