Erfaren lönespecialist sökes för kunds räkning i Norrköping

  • Stad
    Linköping , Östergötlands län
  • Kategori
    Ekonomi / Finans / Juridik
  • Typ av anställning
    Rekrytering

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att arbeta med löner. Hos kunden får du möjligheten att arbeta självständigt, ta ansvar och du planerar själv din egen arbetsvardag.

Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en lönekonsult med placering i Norrköping. I din roll som lönekonsult agerar du självständigt gentemot resten av organisationen i Sverige. Som lönekonsult är du en del av organisationens HR-avdelning. Ett nära samarbete med dina HR-kollegor är en förutsättning för att kunna ge organisationen det stöd de behöver. Resor kan förekomma i tjänsten.

Du har fokus på löneprocessen och supporterar organisationen i lönerelaterade frågor, vilket innebär daglig kontakt med chefer och medarbetare, främst via telefon och mail. Du arbetar i systemet Agda och dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:

- Ansvara för hela löneprocessen och relaterade uppgifter; dvs månadsvisalöneutbetalningar för tjänstemän och arbetare inklusive bokföring, tidsrapportering, reseräkningar, samt administration kring AT-tid, semester och förmånsbilar mm.
- Ta fram statistik relaterat till löner och löneprocesser.
- Arkivera löne-relaterad information enligt interna rutiner.
- Administration av försäkringar, skatt och pension

Om dig
Vi söker dig som har minst 10 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med löner, gärna från en större internationell organisation, eller dig som har eget företag som lönekonsult. För dig är det en naturlig del i arbetet att hålla dig uppdaterad inom aktuella lönerelaterade frågor. Krav för tjänsten är att du har arbetat i systemet Agda. Du har djup kunskap om hela löneprocessen och har haft eget ansvar för löneutbetalningar och tillhörande administration. Du har grundläggande kunskap inom arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal, vilket är en förutsättning för att lönehantering skall bli korrekt.

Du är strukturerad och organiserad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer samtidigt som du kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du har en förmåga att kommunicera på ett rakt, konkret sätt med mycket pondus, men du är samtidigt pedagogisk och har en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och brinner för att siffror ska stämma och att korrekt information ska lämnas ut. I din roll krävs det också att du har hög integritet och hög servicegrad.

Viktiga kvalifikationer för tjänsten:
- flytande svenska och engelska i både tal och skrift
- tidigare arbetat med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare
- tidigare arbetat i systemet Agda
- stor vana från MS Word, Excel, Power Point och Outlook.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som lönespecialist är ett konsultuppdrag med tillsättning i september. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden. Tjänstens omfattning är 50 – 100 %.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten tillsätts i september och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden, skicka därför in ditt CV och personligt brev så fort som möjligt. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Exina Karmanik på 011- 19 18 33 eller via mail exina.karmanik@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Dela denna sida på