Är du vår nya arbetsledare till Sodexo i Sundbyberg?

  • Plats
    Sundbyberg , Stockholms län
  • Typ av anställning
    Rekrytering


Är du redo för nästa utmaning? Har du erfarenhet av arbetsledning och som nu är ute efter ett konsultuppdrag där din påverkan har betydelse? Se hit!

Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet. Med våra integrerade lösningar täcker vi ett brett servicebehov för företag, institutioner och offentlig sektor. Vi bidrar med att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

Om jobbet
I din roll som arbetsledare hos Sodexo kommer du att leda, administrera och utveckla ansvarsområdet distribution Matleveranser enligt Sodexo´s anvisningar. Till din hjälp kommer du att ha en strategisk plan, policys, tydliga rutiner samt instruktioner för att lyckas i rollen.

Arbetsuppgifter:
Ansvarig för planering av den dagliga verksamheten inom distribution - matleveranser

- Ansvarig för fakturering och uppföljning av körningar som inte har fasta avtal.
- Ansvarig för att bilarna underhålls och sköts enligt tillverkarnas rekommendationer samt lagar och regler.
- Ansvarig för kontakter med inhyrd personal inom området distribution.
- Ansvarig för underställd personal, bemanning, ledigheter, lönesättning, etc
- Medverka vid rekrytering av underställd personal
- Ansvarig för inköp av arbetskläder, skyddsmaterial och förbrukningsartiklar
- Medverka till att följa uppsatta produktionsmål
- Ansvarig för ledarskap enligt Sodexos Roll och ansvarsbeskrivning för Arbetsledare
- Arbetsmiljödelegering inom arbetsområdet enl. separat bilaga

Du rapporterar till enhetschefen för distribution.

Om dig
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad ledarskapsutbildning, samt erfarenhet av arbetsledning och transportledning. Meriterande för tjänsten är om du har avslutad utbildning inom logistik på högskola/universitetsnivå.

Som person har du vilja och förmåga att motivera och utveckla dig själv och dina medarbetare, du prioriterar att upprätthålla goda och affärsmässiga relationer till kunder och sätter alltid kunden i fokus.
Vidare är du flexibel och driftig som person och har lätt för att samarbeta med kollegor i din arbetsgrupp.

Viktigt för tjänsten:
- Flytande svenska i tal och skrift
- God lokalkännedom
- Goda systemkunskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som arbetsledare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Annelie Sandberg 08-598 981 96

Välkommen med din ansökan!

Dela denna sida på